4 steg till framgång via LinkedIn

‹ Tillbaka till artiklarna

Kvinna_linkedin

På LinkedIn finns många beslutsfattare och viktiga kontakter att knyta. Så här enkelt hittar du rätt människor och lär känna dem!

LinkedIn – om din målgrupp är anställda eller andra småföretagare så är LinkedIn ett givet val. Till skillnad från de flesta andra sociala medier är yngre människor underrepresenterade på LinkedIn och här når man människor över 25 år som antingen har en anställning eller driver företag. Många är i beslutsfattande ställning. I Sverige har LinkedIn över två miljoner användare och enligt företaget är svenskarna bland de mest aktiva i världen i nätverket. Vissa branscher som exempelvis jordbruk och transport är underrepresenterade, men om dina kunder finns inom teknik, IT, tjänster eller utbildning finns en god chans att du kan nå dem på LinkedIn. Tidigare var såg många LinkedIn mest som ett digitalt CV, men under de senaste åren har nätverket vuxit till att bli mer levande där många bidrar med intressant material och spännande diskussioner. Ett bra sätt att börja skapa en närvaro på LinkedIn är att utgå ifrån vilka LinkedIn Groups som din målgrupp är med i.

4 steg till framgång via LinkedIn Groups

  1. Hitta en relevant grupp för din bransch genom att använda sökfunktionen.
  2. Identifiera fem aktiva trådar som berör din produkt eller tjänst.
  3. Hitta deltagare som är med och diskuterar i dessa trådar.
  4. Gå med i samma grupper som dessa personer, och börja bidra till gruppen genom intressanta inlägg.

Har du en fråga om affärsutveckling? Ställ den här! 

PwC

PwC

PwC hjälper dagligen små och medelstora företag med revision och rådgivning. Genom Företagarbloggen vill vi dela med oss av kunskap och erfarenhet – vårt mål är att förenkla för dig att driva företag.

Lämna en kommentar